Dag 1: reis naar Mallorca en zoeken in El Arenal - Reisverslag uit El Arenal, Spanje van Edwin Pauli - WaarBenJij.nu Dag 1: reis naar Mallorca en zoeken in El Arenal - Reisverslag uit El Arenal, Spanje van Edwin Pauli - WaarBenJij.nu

Dag 1: reis naar Mallorca en zoeken in El Arenal

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

02 Januari 2009 | Spanje, El Arenal

Dag 1:

De vlucht naar Mallorca was in september geboekt, met vertrek vanaf Schiphol.
In november kregen we te horen dat de vliegmaatschappij waarbij was geboekt (Air Berlin), vanaf december niet meer zou gaan vertrekken vanaf Schiphol. Alle vluchten zijn daardoor verplaatst naar Dusseldorf in Duitsland.
Daarom gingen we donderdag 25 december niet naar Amsterdam, maar met een taxi (betaald door Air Berlin) naar Dusseldorf. De taxi vertrok om 6.30u vanuit Voorburg, bij Maarten thuis.

De bagage per persoon:
- Koffer met fiets en reserve materialen + gereedschap
- Tas met fietkleding
- Tas met gewone kleding
- Handbagage
In totaal dus 3 fietskoffers en 9 tassen.

De chauffeur bracht ons ruim op tijd naar het vliegveld. De vlucht naar Palma duurde twee uur. Toen we het vliegtuig uitstapte voelden we de warmte van dit zonnige eiland. Het was lang wachten op de bagage. En heel vreemd: de fietsen kwamen vanaf een andere band, 150 meter verderop. Je zal daar maar niet gaan kijken en iemand anders gaat ermee vandoor.

De zoektocht naar een taxi om bij het hotel te komen liep op niks uit. De taxi’s waren te klein of het was te duur: 90 euro voor een ritje van 10a15 minuten.

Op het vliegveld hebben we bij Avis een Volkswagen Touran gehuurd, waar wel alles in kon. Het was krap, maar we konden met alles bagage naar het hotel. Oorspronkelijk was er geboekt bij hotel HSM Reina del Mar. Een tijdje terug kregen we bericht van het hotel over een sluiting in december en januari, omdat er te weinig kamers waren geboekt. Daardoor werden we overgeboekt naar hotel HSM Alejandria. Met de Touran reden we vanaf het vliegveld naar hotel Alejandria. In El Arenal houden ze van eenrichtingsverkeer, waardoor het een enorme zoektocht werd. Echt elke straat in deze badplaats is eenrichtingsverkeer. Vreselijk!

Na een lange zoektocht kwamen we eindelijk aan. De man bij de receptie meldde ons ’dat het hotel vol is’. Wat? We hebben toch geboekt? Hotel Reina del Mar blijkt toch niet gesloten. Zonder bericht zijn we weer naar dat hotel overgezet. Alweer een zoektocht, nu naar hotel Reina del Mar. Ook dat ging door de eenrichtingsverkeerwegen, onduidelijke routebeschrijving van hotel Alejandria en de vele hotels niet makkelijk.

Wat we tot nu toe hebben gezien van El Arenal:
- Veel hotels
- Veel restaurants
- Veel gokhallen
- Veel cafe’s

Niet waar wij voor komen. In hotel Reina del Mar kregen we sleutel van kamer 912. Negende verdieping. Niet handig met fietsen, maar we doen het er maar mee. Van 19.30u t/m 21.30u is het restaurant van het hotel geopend. Op het eerste gezicht zag alles er goed uit. Net als de kamer ziet alles er netjes uit. Alleen waar het in een restaurant om gaat, het eten, is niet zo goed. Vis zo taai als een schoenzool, aardappels die drijven in de smurrie, lasagna dat een grote plakkerige brij is. Verder is het ook allemaal niet zo smakelijk.
We hebben er toch maar iets van gegeten en zijn daarna naar de hotelkamer gegaan.
Het was al laat, dus fietsen in elkaar zetten hebben we de volgende dag gedaan.

• 02 Januari 2009 - 18:32

Jolanda:

Erg knap dat jullie je koffers in die VW Touran hebben kunnen meenemen zelfs met onze VW Sharan was het al moeilijk geweest

• 03 Januari 2009 - 00:37

Dennis: